עיצוב אתרים

עיצוב אתרים - אייקון

הערך הויזואלי של כל מוצר שאנו פוגשים בחיי היומיום שלנו, מורכב מאלמנטים עיצובים כאלה ואחרים. למעשה, ניתן לראות איך מחיר של מוצר יכול להשתוות עבורנו כפליים כאשר הוא מעוצב ומוצג כיוקרתי (גם אם אינו כזה באמת). הדבר מקבל חשיבות יתרה באתרי תדמית ובאתרי מסחר אשר הם למעשה פני העסק שלנו באינטרנט. במאמר זה נתמקד בפרמטרים המרכזיים של עיצוב אתרים והדגשים שכל בעל אתר חייב לתת עליהם את הדעת.

צבעים של עיצוב אתר

עיצוב מתחיל בצבעים

צבע הם למעשה שפה בפני עצמה. לכל צבע יש המסר אותו מעביר. לדוגמא: צבע אדום משדר אזהרה/סכנה/חשוב וכיוצ”ב. ירוק משדר סביבתיות/אסתטיקה/בריאות וכיוצ”ב וכן הלאה ליתר הצבעים. בחירת הצבעים אינה נכונה רק עם עיצוב אתרים, אלא למעשה מתחילה מוקדם יותר, עוד בעת הקמת העסק ועיצוב הלוגו (או החנות הפיזית במידה וישנה כזו).

עם תחילת עיצוב אתרים יש לתת דגש קודם על שמירה על הצבעים הקיימים ובדגש על צבעי הלוגו. כך שאם הלוגו מורכב למשל מצבעי שחור/צהוב, אז גם האתר צריך לשמור על צבעים אלו.

עיצוב אתרים: בניית קו עיצובי

בדיוק כפי שזה נשמע. יש לבנות קו עיצובי המקביל לכל הפעילות העסקית הכולל בין היתר: לוגו העסק, חנות/משרד העסק, רשתות חברתיות בהן העסק פעיל ועוד. אם העסק חדש או אין כאלו, זה הזמן לבנות קו עיצובי חדש לעסק. המטרה המרכזית ביצירת קו עיצובי, או לשדר אמינות ומקצועיות. לשם המחשה ניקח את הדוגמא הבאה: ראיתם פרסומות בפייסבוק לגבי מוצר מסוים במחיר מבצע כלשהוא > הקלקתם על עמוד הפייסבוק וראיתם לוגו בצבע אדום > הקלקתם על האתר וגיליתם שהוא בכלל בצבע כחול > הגעתם לחנות וראיתם שהיא מעוצבת בצבעי חום. מה תיהיה התחושה הראשונה? ובכן, תחושה רשלנית של העסק במקרה הטוב או גרוע מכך הונאה.

שימוש באייקונים ופונטים

בדומה לצבעים, גם אייקונים ואף פונטים הם שפה. ולכן רצוי להשקיע מחשבה מדוקדקת באיך תרצו להציג את העסק שלכם. כלומר, מה תרצו לשדר ללקוח? אמינות, מקצועיות, חדשנות, מחירים וכן הלאה. במקרים רבים יש להיעזר במעצב גרפי שידע להעביר את המסר כראוי.

העיצובים רבים עושים היום שימוש באייקונים למיניהם, וזאת בשל העובדה כי הם משדרים חדשנות וגמישות. הדבר נכון כמעט לכל תחום עיסוק. גם כאן יש לבחור באייקון אשר מעביר את המסר השיווקי בצורה הטובה ביותר, ואם צריך אז גם ליצור אייקון כזה שהוא למעשה יכול לשמש גם כסמל המסחרי של העסק שלכם.

עיצוב אתרים חדשני

אלמנטים עיצובים ופיצ’רים

אין דבר כיף יותר מלבקר באתר חי. מהו אתר חי? אתר שכאשר נכנסים אליו יש סליידרים פעילים, תמונות זזות, אייקונים גמישים ובאופן כללי תווית גלישה, בניגוד לאתר סטטי שהכל עומד על מקומו. כאשר מדברים על עיצוב אתרים, רצוי לעשות שימוש באלמנטים חיים רבים, כדי ליצור חווית גלישה נעימה ומוחשית.

פיצ’רים: למעשה זה אחד מהכלים החזקים ביותר להנעה לפעולה. פיצ’רים הם דבר שמגרים את העין ועוצרים את הגולש (אף לשניה) כדי להבין מה בעצם הוא ראה כאן. פיצ’רים כאלו יכולים להיות כפתורי הנעה לפעולה (ווטסאפ, לחצן התקשרות, צ’ט בוט, כפתורי שיתוף וכן הלאה), וכן פיצ’רים מורכבים גם בסקריפטים שונים, למשל: מחירון מתעדכן אונליין, או מחשבון אוטומטי לרכישת מוצר/שירות וכיוצ”ב).

עיצוב אתרים שמבין לקוחות

כל האמור כאן הם למעשה על קצה המזלג, וכי עולם עיצוב אתרים הוא עולם רחב עם היצע עצום לעסקים, ארגונים, חברות ואף אנשים פרטיים. אנו בנקודה פסיק מציעים מגוון שירותי עיצוב אתרים, בדגש על התאמת העיצוב לפעילות העסקית, בניית קו עיצובי, שימוש באלמנטים חדשניים ובאופן כללי יצירת חווית משתמש שתגרום לגולש לרצות עוד – מה שיהפוך את החוויה למכונת מכירות משומנת עבור העסק שלכם.

מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר עוד היום!

קראו גם את המאמרים הבאים

שתפו את המאמר:
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב pinterest
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email
מערכת האתר
מערכת האתר

מערכת אתר נקודה פסיק, המציעה בניית אתרים לעסקים, ארגונים וחברות.

הצטרפו אלינו
הישארו מעודכנים בכל מה שחדש

עדכונים חמים, ללא חפירות וללא ספאם.

המאמרים הפופולריים