איפיון אתרים

איפיון אתרים - אייקון

כאשר בונים אתר חדש לעסק, הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא איפיון אתרים. למעשה זה המפתח המרכזי להצלחת אתר! במאמר זה נסביר איך עושים איפיון לאתר? מהם הדגשים החשובים ביותר? וגם על כללי הברזל שכל בעל אתר חייב להכיר.

בניית אתר חדש

מהי מטרת האתר?

ראשית נצטרך לענות על השאלה החשובה ביותר: מה המטרה של בניית האתר? האם מדובר על אתר תדמית סטטי לעסק, האם מדובר על אתר מכירות?קורסים אונליין? או בכלל בלוג עדכונים נישתי? רק אם מטרת האתר ברורה ניתן להמשיך לשלב הבא.

יש לציין כי בחלק גדול מהמקרים, יש לאתר כמה וכמה מטרות. למשל: אתר תדמית לעסק בו יוצגו השירותים המרכזיים של העסק, אודות הפעילות העסקית וכו’ וגם דפי נחיתה לצרכי קמפיין בגוגל או בפייסבוק. א”כ במקרה זה יש לתת דגש על הנעה לפעולה הכוללת טפסי יצירת קשר, כפתורי התקשרות מהירים, צ’אט בוטים וכיוצ”ב.

לאיזה קהל האתר פונה?

ככלל, אתר צריך לפנות לקהל הרלוונטי/הפוטנציאלי של העסק. למשל: אם העסק שלכם הוא מכירת רהיטים, ברור כי רוב הקהל הוא אנשים נשואים בגילאי 30+, ולכן גם צבעי האתר, הפונטים וכו’ צריכים להתאים לקהל העסק.

איפיון אתרים: המסרים השיווקיים

החלק הבא הוא החשוב בצד העסק, מפני שהוא בסופו של דבר יגרום ללקוח לשלם או שלא לשלם, ולכן רצוי לתת את הדעת ולבחור את המסרים הטובים ביותר עבור הגולש. בנושא זה יש לציין כי המסרים השיווקים צריך לבלוט בכל מקום באתר ורצוי לגרום להם להופיע גם במקורות התנועה לאתר (גוגל, פייסבוק, פרסומות וכו’).

הדרך הפשוטה ביותר לעשות זאת, היא באמצעות ניתוח היתרונות היחסיים של העסק. דוגמאות ליתרונות יחסיים של עסק: מחיר, מיקום, יוקרה, אמינות, מקצועיות, אחריות, תוצאות, זמינות, שירות, המלצות וכן הלאה.

מבנה האתר

מבנה האתר צריך להיעשות באופן כזה המעבירה את המסרים השיווקים מצד אחד, אך גורמת לגולש ליצור קשר מצד שני. דוגמא: באנר עליון יופיע סליידר בן 3 תמונות רצות ובתוכו 3 יתרונות מרכזיים של העסק. מיד לאחריו רצוי להשתמש בכפתור הנעה לפעולה ע”מ לגרום לגולש מיד ליצור קשר גם אם “אין לו כוח” לקרוא עוד. כמו כן, רצוי לפזר כפתורי הנעה לפעולה ולחצני התקשרות כדי להקל על הגולש ליצור קשר. אם פניתם לחברה העוסקת בבניית אתרים בוורדפרס, דעו כי המערכת מאפשרת מגוון פתרונות קלים בדיוק עבור מטרה זו.

כמו כן, יתר מבנה העמוד המרכזי צריך להכיל מידע (או תקצירי מידע) אודות הפעילות העסקית, השירותים, אודות העסק/בעל העסק, מיקום, יתרונות העסק (מדוע לבחור בנו). בחלק מהמקרים מציגים גם מחירים, למשל במקרים בהם לעסק יש יתרון של מחיר. אגב, במקרה זה כדאי גם להציג את היתרון בצד הקדמי של העסק, כגון בטייטל של גוגל וכדומה).

איפיון אתרים

איפיון אתרים של מכירות וחנויות אונליין

אם האתר הוא גם חנות, רצוי לבצע איפיון אתרים גם עבור החנות עצמה הכוללת: שימוש בממשק ניהול המאפשר מבצעים, הנחות, קופונים וכיוצ”ב. כמו כן לתת לגולש מספר אפשרויות תשלום: אשראי, מזומן בעת מסירה, העברה בנקאית וכיוצ”ב.

כמו כן באתרים מסוימים כדי לבנות גם ממשק ניהול עבור הגולשים הכולל עמודים: החשבון שלי – עמוד בו יוכל לצפות ברכישות קודמות, לנהל הזמנות, לבדוק מצב הזמנות ועוד. עמוד סל הקניות – בו יוכל להסיר/להוסיף מוצרים, לנהל כמות מוצרים ועוד. עמוד תשלום – בו יועבר לסליקה או שישלם בדרך אחרת בה האתר מאפשר.

היררכיה ברורה באתר ועמודים מרכזיים

בעת איפיון אתרים כדאי לתת דגש על מבנה היררכי נכון של האתר, הכולל קטגוריות פוסטים, עמודי שירות, קטגוריות מוצרים וכיוצ”ב.

בנוסף כאשר מדברים על בניית אתרים, לרוב מתכוונים לבניית בסיס האתר. כלומר, לעמודים המרכזיים שחייבים להופיע: עמוד הבית (העמוד החשוב באתר), אודות (אודות העסק/החברה/בעל האתר), בלוג (סוג של מה חדש באתר), חנות (במידה והאתר הוא מכירות), שירותים (בו יוצגו כל השירותים של העסק), מחירון (בחלק מהמקרים), התחברות משתמשים (במערכות בהם העובדים מתנהלים דרך האתר), צור קשר (העמוד אולי החשוב ביותר).
כמובן שלכל אתר יש צרכים שונים, ממש כמו שהצרכים העסקיים משתנים. ולכן, איפיון עמודי האתר צריך להיעשות בצורה מחושבת ולתת דגש על העמודים המרכזיים באתר.

מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר!

שתפו את המאמר:
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on telegram
Share on email
מערכת האתר
מערכת האתר

מערכת אתר נקודה פסיק, המציעה בניית אתרים לעסקים, ארגונים וחברות.

הצטרפו אלינו
הישארו מעודכנים בכל מה שחדש

עדכונים חמים, ללא חפירות וללא ספאם.

המאמרים הפופולריים